Program szkoły pływania „H2O” obejmuje następujące etapy:
etap
0 (skrzek
) – oswajanie z wodą i zajęcia z dziećmi w wieku
niemowlęcym i poniemowlęcym z wykorzystaniem specjalnych kolorowych zabawek,
rękawków i mat.
„Nie umiem chodzić, ale pływam”.
Cel: wzmocnienie więzi emocjonalnej między dzieckiem a rodzicem,
dobra zabawa, dynamiczny rozwój psychofizyczny dziecka.
etap I (kijanki) – nauka pływania elementarnego – oswajanie z wodą, gry i
zabawy, nauka oddychania, poślizgi, pływanie z przyborami, pływanie elementarne,
skoki.
Cel: skok na nogi, nurkowanie na głębokość 1,5 m, przepłynięcie dystansu 12 m.
etap II (karasie) – nauka i doskonalenie sportowych technik pływania – nauka
kraula na grzbiecie, kraula na piersiach – praca nóg, praca rąk, koordynacja
pracy rąk i nóg, doskonalenie, nauka skoków.
Cel: pływanie pełnym stylem grzbietowym i kraulem na dystansie 25 m, skok
szkolny na głowę.
etap III (szczupaki) - nauka i doskonalenie sportowych technik pływania – nauka
stylu klasycznego (żabka), doskonalenie umiejętności nabytych w poprzednich
etapach - praca nóg, praca rąk, koordynacja pracy rąk i nóg, skok startowy.
Cel: pływanie pełnym stylem klasycznym, pływanie na dystansach powyżej 50m, skok
startowy, udział w zawodach pływackich.
etap IV (delfiny) - nauka i doskonalenie sportowych technik pływania – styl
motylkowy (delfin) - praca nóg, praca rąk, koordynacja pracy rąk i nóg,
doskonalenie umiejętności nabytych w poprzednich etapach, nauka nawrotów.
Cel: pływanie pełnym stylem motylkowym, gotowość przystąpienia do kursu
na młodszego ratownika.
etap V (orki) – doskonalenie wszystkich stylów pływania, skoków startowych,
nawrotów, kształtowanie cech motorycznych – wytrzymałość, szybkość, siła.
Cel: udział w maratonie pływackim.
etap VI – „wolę pływać niż chodzić” .
Uwaga. Należy pamiętać, że czas trwania poszczególnych etapów nauczania jest uzależniony od indywidualnych predyspozycji ucznia jak również umiejętności i zaangażowania instruktora .